|
REC3633106 |
Intel·ligències múltiples i la seva aplicació a l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
63AO Intel·ligències múltiples i la seva aplicació a l'aula
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/05/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs coneixerem les diferents intel·ligències múltiples, detectar-les, aprofitar-les i saber com aplicar-les a l’aula ens ajudaran en la nostra tasca diària.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/063-intelligencies-multiples-i-la-seva-aplicacio-a-laula/
|
| |
Objectius |
• Objectiu principal:
Conèixer les Intel·ligències múltiples i la seva aplicació a l’aula
• Objectius específics
Afavorir l’aprenentatge autònom dels alumnes, mitjançant les IM
Avaluar a través de les IM
Dissenyar una aula adequada per treballar a través de les IM
Reflexionar sobre els rols dels mestres, alumnes i famílies
Promoure estratègies facilitadores d’aprenentatge a través de les IM
Detectar les nostres intel·ligències i les dels nostres alumnes.
|
| |
Continguts |
Tema 1: Que entenem per intel·ligència?
Howard Gardner i la teoria de les Intel·ligències Múltiples
Punts claus de les IM
Principis de la teoria de les IM
Tema 2: Tipus d’intel·ligències múltiples
Intel·ligència Musical
Intel·ligència Lingüística
Intel·ligència Lògica Matemàtica
Intel·ligència Visual espacial
Intel·ligència Corporal Cinestèsica
Intel·ligència Naturalista
Intel·ligència Intrapersonal
Intel·ligència Interpersonal
Tema 3: Estratègies per aplicar les IM a l’aula
Com detectar els punts forts dels alumnes
Afavorir la transferència entre els punts forts, per desenvolupar altres IM
Avantatges d’aplicar les IM a l’aula
Importància dels espais, els materials i l’estètica
Tema 4: El rol dels alumnes
El rol del mestre
Importància família- escola
Com avaluar a través d’IM
Documentació
Tema 5: Projecte
|
| |
Formador/a |
Jèssica Forcadell Montserrat
|
| |
Avaluació |
Al curs hi ha 5 blocs que s’han de realitzar de forma equitativa durant el calendari proposat. Dins de cada bloc hi ha unes quatre-cinc parts teòriques on s’exposen diversos conceptes o opinions de persones expertes, el participant ha de contestar proves objectives, algunes de reflexió i opinió i altres creatives. La formadora avaluarà cada una de les tasques dutes a terme i valorarà si s’ha assolit l’objectiu proposat per la tasca, en cas de ser així, l’activitat serà superada, en cas contrari, la formadora farà una proposta de millora, que el participant haurà de realitzar per a superar la tasca.
Avaluarem:
• L’avaluació des de la teoria de les IM
• Els portafolis
• Importància espais, materials i estètica
• L’educador/a davant les IM
• De les IM a l’educació personalitzada
Cadascun d’aquests punts, amb activitats on es podrà escriure amb línia, comparar imatges de diferents aules, crear la teva pròpia, donar la teva opinió i reflexiona sobre tot el que han après durant el curs, si ha complit les seves expectatives i si s’han quedat amb ganes d’aprofundir amb alguna cosa més.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|